-
رمضا کریم4
1388/05/11 13:01
-
رمضان کریم3
1388/05/11 13:01
-
رمضان کریم2
1388/05/11 13:00
-
رمضان کریم۱
1388/05/11 12:41
-
لزوم متابعت کامل از جمیع احکام شرعیه
1388/05/09 14:39
لزوم متابعت کامل از جمیع احکام شرعیه در تمام مراحل سلوکپوشیده نماند که از ابتداى سیر و سلوک تا آخرین مرحله از آن، سالک باید در تمام امور ملازم شرع انور باشد و به قدر سر سوزنى از ظاهر شریعت تجاوز ننماید. پس اگر کسى را ببینى که دعوى سلوک کند و ملازم تقوى و ورع نبوده و از جمیع احکام الهیّه شرعیّه متابعت ننماید و به قدر...
-
قطع علاقه از ذات خودسالک
1388/05/09 14:36
قطع علاقه از ذات خودسالک باید به وسیله استمداد از الطاف الهیّه و امدادهاى پیاپى رحمانیّه رشته محبّت به ذات خود را سست و رفته رفته ضعیف نموده تا بالأخره پاره کند و به این صنم درونى که سر - رشته تمام مفاسد است کافر گردد و او را یکباره فراموش بنماید تا به طورى که عند التأمّل و التحقیق تمام کارهاى او براى ذات اقدس الهى...
-
جامعیّت و متانت تفسیر «المیزان»
1388/05/09 14:33
جامعیّت و متانت تفسیر «المیزان» این تفسیر در نشان دادن نکات دقیق و حسّاس، و جلوگیری از مغالطۀ کلمات معاندین، و نیز در جامعیّت منحصر بفرد است؛ و حقّاً میتوان گفت: از صدر اسلام تا کنون چنین تفسیری برشتۀ تحریر در نیامده است. و استاد ما جامع علوم و وارث زُبُرِ علماء حقّه بوده و مقام جامعیّت...
-
بهشت و دوزخ الآن موجود هستند
1388/05/09 14:31
بهشت و دوزخ الآن موجود هستند تلمیذ: آیا از آیۀ مبارکۀ: وَ سَارِعُوٓا إِلَی' مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَـاوَات وَ الارْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ. «و مسارعت کنید بسوی مغفرتی که از جانب پروردگار شماست، و بسوی بهشتی که عرض آن به اندازۀ آسمان و زمین است؛ و آن برای...
-
رسالة لقاء الله فی سیر و سلوک العارفین
1388/02/31 12:15
رسالة لقاء الله فی سیر و سلوک العارفین نویسنده : آیةالله میرزا جوادآقا ملکى تبریزى ناشر : احمد مطهرى ناشر : آل على (ع) - قم چاپ اول، 1424 قمرى نوع جلد : شومیز قطع : وزیری تعداد صفحه 150 نوع چاپ : چاپی زبان : عربی
-
قرآن برنامه زندگی مردم برای عبور از دنیا به سوی ابدیت است
1388/02/02 22:04
قرآن کتاب هدایت و بشارت و هشدار است اوّل آنکه قرآن مجید کتابی است که جامعۀ بشریّت را به محکمترین و استوارترین آئینها و روشها و مذهبها و مسلکها، هدایت مینماید. و این معنی بسیار مهمّ و شایان دقّت است. زیرا که از زمان آدم ابوالبشر تا حال آنچه پیامبران الهی از جانب حضرت حیّ قیّوم برای...
-
دانلود گنجینه های مولوی
1388/01/22 21:11
دانلود گنجینه هایی از مولوی http://www.4shared.com/get/8452142/6adfbab2/MOLAVI.html;jsessionid=D807391DD8494EEEC05C9AEF4DDDF2A0.dc116
-
شعرهایی از مولوی
1388/01/22 21:08
ای رستخیز ناگهان وی رحمت بی منتها ای آتشی افروخته در بیشه اندیشه ها امروز خندان آمدی مفتاح زندان آمدی بر مستمندان آمدی چون بخشش و فضل خدا خورشید را حاجب تویی اومید را واجب تویی مطلب تویی طالب تویی هم منتها هم مبتدا درسینه ها برخاسته اندیشه را آراسته هم خویش حاجت خواسته هم خویشتن کرده روا ای روح بخش بی بدل وی لذت علم و...
-
آیت الله میرزاعلی قاضی(قدس سره)
1387/12/01 19:32
آیت الله میرزاعلی قاضی(قدس سره)
-
صفات اولوالالباب
1387/12/01 19:22
سیّد هاشم بحرانی روایتی بسیار جالب و دلنشین از یونس بن ظَبیان از حضرت امام جعفر بن محمّدٌ الصّادق علیهما السّلام روایت میکند درباره اُولوالالباب ؛ که منهاج و رویّه آنان چیست، و محبّتشان به خدا چگونه است، و راه و طریق آنها چطور است، و برای لقاء و معرفت و تقرّب به حضرت او چه کارهائی را...
-
شرح تفصیلی عوالم دوازده گانۀ مقدّم بر عالَم خلوص
1387/11/26 19:03
شرح تفصیلی عوالم دوازده گانۀ مقدّم بر عالَم خلوص و از آنچه گفته شد ظاهر شد که مسافر را در راه دوازده عالم است به عدد بروج فلک و شهور سال و ساعات روز و شب و نُقَبای بنی اسرائیل و خلفای آل محمّد صلّی الله علیه وآله و سلّم. و اهل بصیرت را سِرِّ عدد معلوم میگردد. و عوالم دوازده گانه...
-
مجرد دخول در عالم خلوص کافی نیست
1387/11/23 17:07
لهذا مجاهد راه دین و سالک مراحل مخلصین را دخول در عالمی و ظهور فعلیّت آن کفایت نمیکند، چه هنوز بقایای عالم سافل در زوایای ذاتش کامن و به این سبب به پاکان عالم بالاتر ناهمجنس و وصول به فیوضات و مراتب ایشان غیر میسّر. بلکه به اندک لغزشی یا قلیل تکاهلی در جهاد و سلوک، یا حصول مانعی...
-
مشاهده سالک نفس خود را
1387/11/17 22:16
مشاهده سالک نفس خود را چون سالک در امر مراقبه مواظبت نمود، حق تعالى از باب مهر و عطوفت انوارى را بر او به عنوان طلایع ظاهر مىگرداند. در ابتداى امر این انوار مانند برق ظاهر گشته ناگهان پنهان مىشوند، این انوار کم کم قوّت یافته مانند ستاره ریز درخشان مىگردند، و سپس نیز قوّت یافته به صورت ماه و بعدا به صورت خورشید پدید...
-
مراقبه و مراتب و آثار آن
1387/11/17 22:13
مراقبه و مراتب و آثار آن یکى از اهمّ چیزهائى که در راه سیر و سلوک و در حکم ضروریّتى از ضروریّات آن است همانا امر مراقبه است. سالک باید از اوّلین قدم که در راه مىگذارد تا آخرین قدم، خود را از مراقبه خالى ندارد و این از لوازم حتمیّه سالک است. باید دانست که مراقبه داراى درجات و مراتبى است، سالک در مراحل اوّلیّه یک نوع...
-
صعوبت عبور از عالم برزخ و کثرات انفسیّه
1387/11/13 14:52
صعوبت عبور از عالم برزخ و کثرات انفسیّه هنوز از خستگى راه نیاسوده وارد عالم برزخ که کثرت انفسیّه است مىگردد. در اینجا به خوبى مشاهده مىکند که مادّه و کثرات خارجیّه در درون خانه طبع او چه ذخائرى به ودیعت نهاده بودند، اینها همان موجودات خیالیّه نفسانیّه هستند که از برخورد و علاقه به کثرات خارجیّه به وجود آمده و جزء...
-
سیرو سلوک در اصطلاح عرفاء
1387/11/13 14:50
سیرو سلوک در اصطلاح عرفاء در این موقع سالک به سوى خدا، جانى گرفته و از تأثیر همان جذبه الهیّه تصمیم مىگیرد که از عالم کثرت عبور کند و به هر ترتیب که میسور است بار سفر بربندد و از این غوغاى پردغدغه و مولم خود را خلاص کند. این سفر را در عرف و اصطلاح عرفاء سیر و سلوک نامند. سلوک، یعنى پیمودن راه، و سیر، یعنى تماشاى آثار...
-
گرفتاری بشر درظلمت مادیت
1387/11/13 14:48
گرفتاری بشر درظلمت مادیّت بشر مادّى در بیداء ظلمت مادّیّت زندگى مىکند، و در دریاى بیکران شهوات و کثرات غوطه مىزند، هر آن، موجى از علائق و وابستگىهاى مادّى او را به طرفى پرتاب مىکند، هنوز از لطمات و صدمات آن موج به حال نیامده موجى سهمگینتر و دهشتانگیزتر که از علاقه به مال و ثروت و زن و فرزند سرچشمه مىگیرد...
-
شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی
1387/11/13 14:34
قدوه سالکان وعماد عالمان صالح حضرت آیت الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی نخودکی در نیمه ماه ذیقعده سال 1279 ه.ق (یکصد و چهل سال پیش) در اصفهان به دنیا آمد. علوم مقدماتی را از پدر و معلمان دیگر فرا گرفت و زیر نظر استاد بزرگوارش حاج میرزا محمد صادق که از بزرگان آن زمان بود، تربیت معنوی و الهی دید. وقتی که به سن جوانی رسید...
-
مقدمه عرفان
1387/11/12 22:53
عرفان در لغت به معنای شناخت و در اصطلاح شناخت شهودی پروردگار را گویند که از طریق تهذیب نفس وصفای باطن حاصل میشود. در اسلام عرفان و طی مدارج سلوک عرفانی مطرود نیست بلکه آنچه مطرود استجریانات جاهلانه انحرافی و صوفیانه است که با ظاهر و احکام شریعت به مخالفت برخاسته و با طی برخی از راههاینه چندان درست خود را واصل به...